AKSARAY İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sıkça Sorulan Sorular

Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri MEBBİS Birimi

  • MEBBİS Sisteminde kısıtlandırılmış kullanıcı nasıl oluşturulur ve yetkilendirilir?

    Kılavuz için tıklayınız. 

  • MEB Yardım Masasından nasıl talep açabilirim?

    Kılavuz için tıklayınız.

  • Cep telefonu numaram değişti, MEBBİS şifremi değiştirmek istediğimde SMS kodu eski numarama gidiyor. Ne yapmalıyım?

    1. Cep telefonu bilginizi MEBBİS sistemine e-devlet girişi yaparak değiştirebilirsiniz. Kılavuz için tıklayınız.

    2. Birinci yönetemden ceptelefonunu değiştiremediyseniz, okul/kurum müdürlüğünüze dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir. Okul/kurum müdürlüğünüz size yeni şifre verecektir.

  • Cep telefonuma kurum e-postasını nasıl kurabilirim?

    Kılavuz için tıklayınız.

  • Kurum e-posta sistemine mail gelmiyor, ne yapmalıyım?

    1. E-posta kotanız doludur, boşaltmanız gerekir. Bu işlemi yapabilmek için Kılavuza tıklayınız.

    2. Aynı problemi tekrar yaşamamak için e-postanızı Outlook programına yapılandırarak bir bilgisayara kurunuz. Örnek Kılavuz için tıklayınız.

  • E-imzamı nasıl yenileyebilirim?

    Kılavuz için tıklayınız.

  • E-imzamı Kaybettim, ne yapmalıyım?

    Kılavuz için tıklayınız.

  • Bilgisayarda Döküman Yönetim Sistemi (DYS) için gerekli programlar nelerdir? Nasıl Kurabilirim?

    1. Java Kurulu olmalı ve java güvenlik ayarları yapılalıdır.

    2. AKİS Kart İzleme Aracı Kurulu ve E-imza için gerekli olan sürücüler kurulu olmalıdır.

    3. Uyap Döküman Editörü kurulu olmalıdır. 

     DYS Kurulum Paketini İndirmek İçin Tıklayınız.

Din Öğretimi Hizmetleri Birimi

  • Anadolu liselerinden anadolu imam hatip liselerine kaçıncı sınıfa kadar geçilebilir?

    Ortaöğretim kurumları yönetmeliğine göre 10. Sınıfın 1. Dönem sonuna kadar anadolu liselerinden anadolu imam hatip liselerine geçiş yapılabilir.

  • İlimizde bulunan hangi anadolu imam hatip liseleri pansiyonludur?

    1- Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi                                                                                             

    2- Kanuni Anadolu İmam-Hatip Lisesi                                                                                       

    3-Merkez Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi                                                                                   

    4- Şehit Önder Güzel Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi                                                           

    5- Eskil Anadolu İmam Hatip Lisesi                                                                                               

    6- Ortaköy Anadolu İmam Hatip Lisesi

  • İlimizde bulunan hafızlık imam hatip ortaokuluna hangi yol ve yöntemle nakil geçilebilir?

    Cemaleddin Aksarayi Hafız İmam Hatip Ortaokulunun belirlediği takvime göre ilkokul 4. sınıf öğrencileri internet üzerinden, ara sınıflarda ise oluşturulan komisyonun başarılı gördüğü öğrencilerin  başvuruları ile yapabilir.

  • İlimizde hafızlık proje imam hatip ortaokulu var mı?

    İlimizde 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılından İtibaren Cemaleddin Aksarayi Hafız İmam Hatip Ortaokulu Bulunmaktadır.

  • Proje- Programı Uygulayan Anadolu İmam Hatip Liselerinin Adları Nedir?

    1- Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi (Program)                                                                                         

    2- Kanuni Anadolu İmam-Hatip Lisesi (Program) 

    3- Şehit Önder Güzel Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi (Proje)

Hayat Boyu Öğrenme Birimi

  • Sertifikamı e-devlet üzerinden alabilir miyim?

    Evet, 2011 yılından sonra katılmış olduğunuz kursların sertifikaları e-devlet üzerinden "Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama" bölümünden alabilirsiniz.

  • Kurs Bitirenlere Belge Veriyor Musunuz?

    Kurslarımızı başarı ile bitirenlere Milli Eğitim Müdürlüğünden onaylı sertifika verilir. Bu sertifika tamamen resmi bir belgedir, tüm kamu ve özel kurumlarında geçerlidir.

  • Sınavlardan Geçmek İçin Notun En Az Kaç Olması Gerekmektedir? 

    Sınavlardan geçmek için notun en az 50 puan olması gerekmektedir.

  • Kurslar Nasıl Açılır?

    Okuma yazma ve unutulmaya yüz tutmuş el sanatları dışındaki tüm kurslar 12 kişilik bir grubun oluşması ile düzenlenir. Unutulmaya yüz tutmuş el sanatları, engelliler, hükümlü ve tutuklular ile risk altındaki kişilere yönelik düzenlenecek kurslarda 12 kişilik sayı aranmaz.

  • Kurslar Nerede Düzenlenir?

    Kurs ve etkinlikler; öncelikle merkez binamızda, mahalle ve köylerde sağlanan kurs binalarında, eğitim odalarında, yerel belediyelerin sağladıkları salonlarda ve kamu ve özel kurumlara ait binalarda düzenlenebilir.

  • Kurslara Ne Zaman Kayıt Yaptırabilirim?

    Kurslara yılın 12 ayı ön kayıt yaptırabilirsiniz.

  • Halk Eğitimi merkezi Tarafından Düzenlenen Kurslara Nasıl Kayıt Olunur?

    Halk Eğitim Merkezimize gidilerek şahsen yada  e-yaygin.meb.gov.tr adresine üye olunaarak Kurs Açılması Talebi menüsünden ön kayıt yaptırılır. 

  • Açık Öğretim Lisesinde Hangi Sistemi Vardır?

    Öncelikle eğitim herkes için 4 yıllıktır. 2005 yılı itibariyle liselerin 4 yıla çıkarılmasıyla önce örgün liselerde, 2008-2009 itibariyle de Açık Öğretim Lisesi´nde eğitim 4 yıla çıkarılmıştır. Açık Öğretim Lisesinde veya örgün okullarda 3 yıllık okuyan bir öğrenci Açık Öğretim Lisesi de de 4 yıllık sisteme tabidir.

    Açık Öğretim Lisesinde de sınıf geçme yerine ders geçme ve kredi sistemi uygulanmaktadır. Sınıf sistemi yerine dönem kavramı vardır. Lise 1. sınıfın karşılığı Açık Öğretim Lisesinde 1. ve 2. dönemdir. Lise 2. sınıfın karşılığı Açık Öğretim Lisesinde 3. ve 4. dönemdir. Lise 3. sınıfın karşılığı Açık Öğretim Lisesinde 5 ve 6. dönemdir. Lise 4. sınıfın karşılığı Açık Öğretim Lisesinde 7. ve 8. dönemdir.

    Açık öğretim lisesinden mezun olabilmek için öğrencinin

    • Öğrenim gördüğü toplam dönemin en az 8 veya üzeri olması,

    • Toplam kazanılan kredinin en az 192 veya üzeri olması,

    • Ortak derslerin tamamını başarması veya muaf olması, Dil ve Anlatım dersinden muafiyet olmaması nedeniyle mutlaka başarılması,

    • Açık Öğretim Lisesinde en az bir dönem sınava girmiş olması, gerekir.

    Sekiz dönemde mezun olamayan öğrenciler mezuniyet şartlarını tamamlayıncaya kadar öğrenimlerine devam ederler. Açık Öğretim Lisesinde sınıfta kalma, okuldan atılma yoktur.

  • Açık Öğretim Lisesine Nasıl Kayıt Yaptırılabilir?

    Açık Öğretim Lisesine ilk defa kayıt yaptırma işlemine İLK KAYIT ya da YENİ KAYIT denir. Kayıt işlemleri tüm Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerince yapılmaktadır. Öğrenciler kayıt için gerekli evrakları tamamlayarak, Halk Eğitimi Müdürlüklerinde kayıt işlemlerini yaptırabilirler. Kayıt işlemi tamamlanan öğrenciler Halk Bankası, Ziraat Bankası veya Vakıf  bankamatikler den yâ da bu bankaların mobil uygulamalarından internet bankacılığı ile veya ödeme.meb.gov.tr internet adresinden T.C kimlik numaralarını girerek kayıt ücreti yatırma işlemini gerçekleştirebilirler.

  • Açık Öğretim Lisesine Başvuru İçin Hangi Belgeler Gerekli?

    a) e-Okulda Kaydı Olan Öğrencilerden; İlköğretimi tamamlayanlar, Ortaöğretim kurumlarının ara sınıflarından ayrılanlar, Ortaöğretim kurumlarından/bir yükseköğretim kurumundan mezun olanlar ile bir yükseköğretim kurumunda ayrılanlardan;

    b) e-Okulda Kaydı Olmayan Öğrencilerden; İlköğretim Okulu veya Ortaokul Mezunu Öğrencilerden; 

    T.C. Kimlik Numarasını gösteren belge, 

    Ön cepheden ve son altı ay içinde çekilmiş 4,5x6 cm. ebadında bir adet renkli vesikalık fotoğraf,

    İlköğretim okulu veya ortaokul diplomasının aslı (diploması kayıp olanlardan Diploma Kayıt Örneğinin aslı) istenir. Ortaöğretim Ara Sınıflarından Ayrılan Öğrencilerden;

    T.C. Kimlik Numarasını gösteren belge,

    Ön cepheden ve son altı ay içinde çekilmiş 4,5x6 cm. ebadında bir adet renkli vesikalık fotoğraf,

    Tasdikname/tasdikname kayıp belgesinin aslı ve ekinde okuduğu tüm sınıflara ait not döküm çizelgesinin aslı/onaylı örneği,

    T.C. Kimlik Numarası olmayanlardan ilk kayıt sınav bedelinin yatırıldığını gösteren banka dekontunun aslı,

    Ortaöğretim Kurumlarından/Bir Yükseköğretim Kurumundan Mezun Olanlar İle Bir Yükseköğretim Kurumundan Ayrılanlardan; 

    T.C. Kimlik Numarasını gösteren belge,

    Ön cepheden ve son altı ay içinde çekilmiş 4,5x6 cm. ebadında bir adet renkli vesikalık fotoğraf,

    Ortaöğretim diplomasının/diploma kayıp belgesinin onaylı örneği, (noter onaylı veya kaydı alan halk eğitimi merkezi müdürlüğünün diplomanın aslını görmesi şartı ile halk eğitimi merkezi müdürlüğünce onaylanmış belge. Belgeyi onaylayan halk eğitimi merkezi mührü ve onaylayan müdür veya müdür yardımcısının ismi/kaşesi okunabilecektir. Kaşenin okunmaması durumunda onaylayan kişi tarafından halk eğitimi merkezi müdürlüğünün adı tükenmez kalem ile yazılacaktır.)

    T.C. Kimlik Numarası olmayanlardan ilk kayıt sınav bedelinin yatırıldığını gösteren banka dekontunun aslı istenir.

    Yurt Dışında Öğrenim Görmüş Olan Öğrencilerden; 

    T.C. Kimlik Numarasını gösteren belge,

    Ön cepheden ve son altı ay içinde çekilmiş 4,5x6 cm. ebadında bir adet renkli vesikalık fotoğraf,

    Yurt dışında öğrenim görmüş olup, İl Millî Eğitim Müdürlükleri ya da Yurt Dışındaki Eğitim Müşavirliği/Eğitim Ataşeliklerinden "Açık Öğretim Lisesine Kimler Başvurabilir" başlığı altında yer alan (a), (b), (c) ve (ç) maddelerindeki şartlardan birini taşıyan Denklik Belgesinin aslı, (Karneler denklik belgesi yerine geçmez.) denklik belgesini kaybedenler, denklik belgesini düzenleyen kurum tarafından "aslı gibidir" yapılmış denklik belgesi ile müracaat edebilirler.

    T.C. kimlik numarası olmayanlardan, ilk kayıt ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontunun aslı istenir.

  • Açık Öğretim Lisesi (Aöl) Nedir? Açık Öğretim Lisesine Kimler Kayıt Olabilir?

    Açık Öğretim Lisesi iletişim teknolojilerini kullanarak yer ve zaman sınırlaması olmadan kişilerin eğitim almalarını sağlayan uzaktan eğitim modelidir.

    a) İlköğretim Okulu/Ortaokul mezunu olanlar,

    b) Ortaöğretim kurumlarından ayrılanlar, 

    c) Ortaöğretim kurumlarından mezun olanlar, 

    ç) Bir yükseköğretim kurumundan ayrılan veya mezun olanlardan, meslek liselerinin 3 yıllık veya 4 yıllık sisteminden mezun olanlar ile genel liselerimizin 3 yıllık veya 4 yıllık alanlı sisteminden mezun olanlar, 

    d) Yurt dışında öğrenim görmüş olup, İl Millî Eğitim Müdürlükleri ya da Yurt Dışındaki Eğitim Müşavirliği/Eğitim Ataşeliklerinden, yukarıdaki (a), (b), (c) ve (ç) maddelerindeki şartlardan birini taşıyan Denklik Belgesi almış olanlardan denkliği 19/07/2010 ve daha önceki tarihte düzenlenmiş olanlar (Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/07/2010 tarih ve 76 sayılı kararı ile ülkemizde alanlı sistem kalktı) başvurabilir.

    Kayıt işlemleri, açık öğretim lisesi müdürlüğü tarafından belirlenen başvuru tarihlerinde yapılır. Açık Öğretim Lisesinde yaş sınırı ve devam zorunluluğu aranmamaktadır.

İnsan Kaynakları Hizmetiçi Birimi

  • Adaylık Kaldırma Sınav (AKS) takvimi neye göre planlanıyor? Sınavın erken ya da ileri bir tarihte yapılmasını istiyorum.

    Bakanlığımız tarafından, aday öğretmen performans değerlendirmesine göre başarılı olan ve sınav tarihinde en az bir yıl fiili çalışma süresini tamamlayan aday öğretmenleri kapsayacak şekilde, sınav takvimi planlanır. İhtiyaç duyulması halinde yıl içerisinde birden fazla sınav yapılabilir.

  • Aday öğretmenim olarak çalışıyorum, 59 gün fiili olarak öğretmenlik görevimi yapmama rağmen 1 gün eksik olduğu için performans değerlendirmelerim yapılmadı. Performans değerlendirmelerimin yapılmasını istiyorum.

    Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği 16. Maddenin 3. Fıkrasında “Performans değerlendirilmesi, bir dönemde en az altmış iş günü fiilen öğretmenlik görevi yapan aday öğretmenler hakkında uygulanır. 657 sayılı Kanun ve diğer kanunlar uyarınca aylıksız izin almak suretiyle geçirilen süreler, her türlü kanuni izin ve sağlık raporları ile fiilen öğretmenlik görevi dışındaki geçici görevlendirmelerde geçen süreler bir dönemde altmış iş günü fiilen öğretmenlik görevi yapma süresinden sayılmaz.” denilmektedir. Bu nedenle yönetmelik gereği bir dönemde en az 60 iş günü fiilen öğretmenlik görevi yapan aday öğretmenlere değerlendirme yapılmaktadır.

  • Mesleki çalışma haftasında verilen eğitimleri bulunduğum ilin dışında başka bir ilde alabilir miyim?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde yer alan (3) (Ek:RG-25/6/2015-29397) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Yönetici ve öğretmenler ara tatillerde, eylül ayının ilk iş gününden derslerin başlangıcına ve derslerin kesiminden temmuz ayının ilk iş gününe kadar geçen süre içerisinde okul müdürlüğü, il/ilçe millî eğitim müdürlüğü veya Bakanlıkça belirlenen mesleki çalışmaları kendi okullarında yürütürler. Ancak öğretmenler ilgili genel müdürlükler tarafından belirlenen mesleki eğitim konuları dâhilinde il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince hazırlanan program çerçevesinde ilkokullarda zümre bazında, diğer okullarda ise alan bazında belli merkez veya merkezlerde mesleki eğitime tabi tutulabilirler.

  • Veri Toplama Modülünde başvuru bilgilerimi nasıl değiştirebilirim/ başvurumu nasıl iptal edebilirim?

    Başvuru bilgilerinin değiştirilmesi ve başvuru iptali için İl Milli Eğitim Müdürlükleri ile irtibata geçilebilir.  

  • Veri Toplama Modülünden nasıl başvuru yapabilirim?

    Duyurusu yapılan eğitimler için başvuru tarihi içerisinde veri.meb.gov.tr adresinden veya MEBBİS uygulamasından tek şifreyle giriş yapılarak başvurular gerçekleştirilebilir.

  • Eğitimlere nasıl başvuru yapabilirim?

    Yapılan duyurulara göre MEBBİS hizmetiçi eğitim modülünden veya veri toplama modülü üzerinden başvuru yapılabilir.

  • Başvuru yapmış olduğumuz faaliyete kabul edilip edilmediğimizi nasıl öğreniriz?

    Hizmetiçi eğitim faaliyetlerine ilişkin tüm süreç MEBBİS Hizmetiçi Eğitim Modülünden takip edilebilmektedir. Faaliyet onay süreci tamamlanan faaliyetlerde SMS ve e-posta ilgi bilgilendirme yapılmaktadır. 

  • Gerçekleştirilen eğitimlerde kursiyer seçimlerinde dikkate alınan kriterler nelerdir?

    Öncelikle eğitim içeriğinde tespit edilen ihtiyaçlar doğrultusunda her ilin öğretmen istatistiki bilgileri belirlenir. Belirlenen il kontenjanları ve bütçe imkânları çerçevesinde eğitimlerin kaç kursiyere yönelik yapılacağı planlanır. Bu kapsamda kursiyer seçimleri yapılırken;1)En son öğrenim durumu (lisans, yüksek lisans, doktora)2)Eğitici eğitimlerinde yetişkin eğitimi vermiş olmak. 3)Eğitici eğitimlerinde yetişkin eğitimi almış olmak. 4)Merkezi hizmetiçi eğitimlere katılım durumu? 5)Ulusal veya Uluslararası projelerde görev almış olmak. gibi kriterler dikkate alınmaktadır.

  • Hizmetiçi kurs/seminere katıldım. Belgemi nereden alabilirim?

    Kurs/seminer belgeleri 2016 yılından itibaren e-sertifika olarak düzenlenmektedir. Kursiyerler MEBBİS hizmetiçi eğitim kişisel bilgiler modülünden kendileri kurs/seminer belgelerini alabilmektedir. 

  • Hizmetiçi eğitim faaliyetlerine katılamadığımızda ne yapmalıyız?

    Kursiyer olarak alındığınız faaliyetlere katılım zorunludur. (Millî Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği Madde 19, 20, 34). Ancak yasal mazeretiniz olması durumunda mazeretinizi belgeleri ile birlikte okul/kurumunuz aracılığıyla Müdürlüğümüze bildirilmesi gerekmektedir. 

  • Özel öğretim kurumlarından alınan kurs/seminer belgeleri MEBBİS modolüne işlenebilir mi?

    Bakanlığımızca  ve Müdürlüğümüzce hizmetiçi eğitim kapsamında açılan kurs/seminer dışında hiçbir özel kursdan alınan belge MEBBİS hizmetiçi modülüne işlenemez.

  • Hizmetiçi eğitim faaliyetlerine katılımcı seçim kriterleri nelerdir?

    Her faaliyetin seçim kriterleri düzenlenen faaliyetin özellikleri, hedef kitlesi, faaliyetin düzenlenme amaçlarına göre değişiklik göstermektedir. Ancak çoğu faaliyetlerde kursiyer seçiminde; kıdem, daha önce katıldığı merkezi hizmetiçi eğitim faaliyet sayısı ve bulunduğu yıl içerisinde başka bir merkezi faaliyete hiç katılmayanlar arasından iller için belirlenen kontenjana seçimi Bakanlığımızca yapılmaktadır.

  • Merkezi faaliyetlere başvuru yaparken eğitim merkezleri neden görünmüyor?

    Başvurular faaliyetin konusuna göre yapılmaktadır. Eğitim merkezi, başvuruların tamamlanmasından sonra onay sürecinde görülmekte ve istenirse faaliyet başvurusundan vazgeçilebilmektedir.  

  • Ortaöğretim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenler hizmet içi eğitim faaliyetlerine nasıl başvuru da bulunabilirler?

    Programa alınan hizmetiçi eğitim faaliyetleri Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Personel Genel Müdürlüğü ve Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün web sayfasında duyurulmaktadır. Başvurular elektronik ortamda (MEBBİS) yapılmakta olup süresi içinde okul, ilçe ve il müdürlüklerince onaylanır. İlgili Genel Müdürlükçe son değerlendirme ve onay işlemleri gerçekleştirilerek faaliyete katılacaklar belirlenir.

İnsan Kaynakları Atama Birimi

  • Zorunlu çalışma yükümlülüğüm bulunmuyor veya zorunlu çalışma yükümlülüğünden muafım. Değişikliğin yürürlüğe girdiği 19.06.2020 tarihinden önce zorunlu hizmet alanlarımda çalıştığım süreler için %50 artırımlı hizmet puanı alabilecek miyim?

    Zorunlu çalışma yükümlülüğü bulunmayan veya muaf olanlar, zorunlu hizmet alanlarında değişikliğin yürürlüğe girdiği 19.06.2020 tarihinden sonra görev yaptıkları süreler için artırımlı hizmet puanından yararlanabilecek; bu tarihten önce zorunlu hizmet alanlarında çalışılan süreler için artırımlı hizmet puanı verilmeyecektir.

  • Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında ek ders ücreti karşılığında ders okutmak üzere görevlendirilenlere haftada kaç saate kadar ders görevi verilebilir?

    Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında öğretmen ihtiyacını kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlerle karşılanamadığı durumlarda, uzman ve usta öğretici olarak nitelendirilenlerden resmi görevi bulunmayanlara, okul öncesi, mesleki ve teknik orta öğretim, özel eğitim ve yaygın eğitim kurumlarında haftada 40 saate kadar, belirtilen nitelikleri taşımayanlardan olmak üzere iki farklı şekilde görevlendirme yapılmakta ve bunlar, fiilen yerine getirdikleri ders görevleri karşılığında ek ders ücretinden yararlanmaktadır.(Bakınız. Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Saatlerine İlişkin Karar ve Milli Eğitim Bakanlığı Kurumlarında Sözleşmeli veya Ek Ders Görevi ile Görevlendirilecek Uzman ve Usta Öğreticiler Hakkında Yönetmelik)

  • Güvenlik soruşturmaları yapılacak mıdır?

    Güvenlik soruşturmalarına ilişkin ilgili kanun maddesi, Anayasa Mahkemesinin 24/7/2019 tarihli ve E.:2018/73; K.:2019/65 sayılı Kararı ile iptal edilmiştir. Bu kapsamda bu tarihten sonra yapılan atamalarda güvenlik soruşturması yapılmamaktadır. Ancak yasa koyucu ilgili makamlarca herhangi bir mevzuat düzenlemesi yapılması durumunda Bakanlığımızca ilgili mevzuatlar çerçevesinde işlem yapılacaktır.

  • Sözleşmeli öğretmenlerin asker öğretmen olarak görev yaptıkları süre sözleşme süresinden sayılacak mıdır?

    Sözleşmeli öğretmenler asker öğretmen olarak görev yapmak üzere görevden ayrıldıklarında sözleşmeleri feshedilmektedir. Bu çerçevede 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 4 üncü maddesinin üçüncü fıkrası gereğince; sözleşmeli öğretmenlerin asker öğretmen olarak görev yaptıkları süreler sözleşme süresinden sayılamamaktadır.

  • Zorunlu çalışma ek hizmet puanı kimlere verilir?

    17/04/2015 tarihli ve 29329 sayılı Resmî Gazete'de yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 40 ıncı maddesinin altıncı fıkrasında belirtilen "Zorunlu çalışma yükümlülüğünü yerine getirmek üzere zorunlu hizmet alanlarına atanıp zorunlu hizmet alanlarında fiilen görev yapmakta olan öğretmenlerden..." hükmünden de anlaşılacağı üzere, zorunlu çalışma kapsamındaki eğitim kurumlarından birine 06/05/2010 tarihinden sonra zorunlu çalışma yükümlüğünü yapmak üzere atanıp halen aynı kurumda görevine devam etmekte olan öğretmenler zorunlu çalışma ek hizmet puanından yararlanabilmektedir.

  • Daha önce Bakanlık kadrolarında görev yapan ve istifa ederek ayrılan öğretmenlere yönelik yeniden atama ya da kurumlar arası yeniden atama yapılacak mıdır?

    Bakanlığımızca Eylül 2016 itibariyle sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına geçilmiştir. Yeniden atama ve kurumlar arası yeniden atama kapsamında öğretmen atamaları, Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği kapsamında Bakanlığımızca yapılan duyurular doğrultusunda gerçekleştirilmekte, başvurular elektronik başvuru sayfası aracılığıyla alınmaktadır. Ancak şu an için yeniden atama ve kurumlar arası yeniden öğretmen ataması kapsamında herhangi bir planlama ya da takvim bulunmamakla birlikte bu yönde bir atama olması halinde Bakanlığımız resmî internet adresinden (http://personel.meb.gov.tr) yayımlanacak duyuruda gerekli açıklamalara yer verilecektir. Bu çerçevede yapılacak duyuruları takip ediniz.

  • Alanımda açık kaç tane kontenjan var öğrenebilirmiyim?

    Elimiz eğitim kurumlarının norm kadro ihtiyaçları uygun görülen zamanlarda  aksaray.meb.gov.tr adresinden yayımlanmakta olup, Söz konusu paylaşımlar dışında talebinize ilişkin verilerin Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkındaki Yönetmelik kapsamında uygun bulunmamaktadır.

İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi

  • Okullarda yaşanan Adli Vaka kayıtlarını bildirmelimiyiz?

    Okul/Kurumlarımızda yaşanan Adli Vaka kayıtları her Eğitim-Öğretim yılı sonunda Haziran ayı içerisinde resmi yazıyla İSGB ye veya İlçe İSG Bürolarına bildirilmelidir.

  • İş Kazası ve Ramak Kala Olay kayıtlarının bildirimlerini nereye yapmalıyız?

    Okul/Kurumlarımızda yaşanan her türlü kaza ‘’İş kazası’’ olarak tanımlanmakta, her türlü ucuz atlatılan olay da ‘’Ramak kala olay’’ olarak tanımlanmaktadır. Bu tür olaylar yaşandığında tutanakları düzenlenerek en geç 3 (Üç) iş günü içerisinde Çalışma İl Müdürlüğüne bildirmek kanuni zorunluluktur. Ayrıca tutanaklar resmi yazı ekinde İSGB ye veya İlçe İSG Bürolarına gönderilmelidir.

  • Okullarımızda hangi yönetim sistemleri kurulabilmektedir? Yönetim Sistemi Belgelendirme başvurularını nereye yapmalıyız?

    Okullarımızda TS ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, TS ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve TS ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi kurulabilmektedir. Sistem Belgelendirme başvuruları İlimizde İSGB’ ye , İlçelerde İlçe İSG Bürolarına yazılı olarak yapılmaktadır.

  • Okullarda oluşan dönüştürülebilir atıklar ''Sıfır Atık Projesi'' kapsamında nasıl toplanmalıdır?

    Sıfır Atık Projesi kapsamında Okul Yöneticisi tarafından E-Devlet portalında bulunan ‘’Sıfır Atık Bilgi Sistemi’’ üzerinden Atık Toplama yetkisi bulunan firmalara teslim edilmeli ve Sıfır Atıkla ilgili her türlü faaliyet (Geçici Atık Toplama Alanı, Kumbara yerleştirme, Eğitim v.b. faaliyetler) sisteme kayıt edilmelidir.

  • İlkyardım Sertifikaları kaç yıl geçerlidir?

    İlkyardımcı Sertifikası 3 yıl geçerlidir.3 yılda bir 8 saatlik Güncelleme Eğitimi alınması gerekmektedir.

  • İlkyardım Eğitimlerine kimler katılabilir?

    İlkyardım Eğitimlerine kadrosu okulda bulunan kadrolu tüm çalışanlar katılabilir.

  • Okulların İş Ekipmanları Periyodik Kontrolleri hangi periyotlarla ve kimler tarafından yapılacak?

    Okul/Kurumların İş Ekipmanları periyodik kontrolleri İSGB de görevli Makine ve Elektrik alanlarında eğitim almış ve Aile, Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca yetkilendirilmiş Periyodik Kontrol Uzmanlarınca İSGB nin yapacağı plan dahilinde yılda bir kez yapılır.

  • Risk Değerlendirme Ekibi üyeleri kimlerden oluşmalıdır?

    Risk Değerlendirme Ekibinde İşveren (Okul Müdürü), İşveren Vekili (Okul Müdürünün görevlendireceği bir Müdür Yardımcısı), Destek Elemanı (İlkyardım, Arama – Kurtarma ve Tahliye yada Yangın Eğitimi almış bir çalışan), Bilgi sahibi çalışan (Bölüm /Alan Şefi, Okul riskleri hakkında bilgisi olan personel) ve Çalışan Temsilcisi(Çalışanlar tarafından seçilmiş veya yönetici tarafından görevlendirilmiş Temsilci) olmalıdır.

  • Okullarda tehlike ve risklere dayalı olarak oluşacak ödenek ihtiyacını nasıl temin edeceğiz?

    Risk değerlendirmesine dayalı olarak oluşan ödenek ihtiyacı talepleri MEBBİS+İSGB modülü üzerinden ‘’Risk Tabanlı Ödenek Talebi’’ ekranından yapılabilmektedir.

  • ''Okulum Temiz'' belgesi kaç yıl geçerli olacaktır?

    ‘’Okulum Temiz’’ belgesi 1 (Bir) yıl geçerli olup her yıl yenilenmesi gerekmektedir.

  • ''Okulum Temiz'' belgesi almak için başvurumu nereye yapmalıyım?

    ‘’Okulum Temiz’’ belgesi almak için başvuruları kurum şifresi ile http://merkezisgb.meb.gov.tr/belgelendirme  adresinde yer alan ‘’Yönetim Sistemi Belgelendirme Portalı’’ üzerinden yapılmaktadır.

Maarif Müfettişleri Birimi

  • Bilgi Edinme Hakkı Kanunun Kapsamı Dışında Olan Bilgi ve Belgeler nelerdir?

    Kişinin çalışma hayatını ve mesleki onurunu etkileyecek nitelikte olanlar dışındaki yargı denetimi dışında olan bilgi ve belgeler,

    Devlet sırrına ilişkin gizlilik dereceli bilgi veya belgeler,

    Açıklanması veya önceden açıklanması halinde, ülkenin ekonomik çıkarlarına zarar verecek veya haksız rekabet ve kazanca sebep olacak bilgi veya belgeler,

    Kişilerin çalışma hayatını ve meslek onurunu etkileyecek nitelikte olanlar dışındaki sivil ve askeri istihbarat birimlerine ilişkin bilgi ve belgeler,

    İdarî soruşturmaya ilişkin bilgi veya belgeler,

    Adlî soruşturma ve kovuşturmaya ilişkin bilgi veya belgeler,

    Kişinin rıza ve izni haricinde özel hayatın gizliliğini ihlal edecek bilgi ve belgeler,

    Haberleşmenin gizliliği esasını ihlâl edecek bilgi veya belgeler,

    Gizli kalması gereken ticari ve mali bilgi ve belgeler,

    Fikir ve sanat eserlerine ilişkin bilgi ve belgeler,

    Kurum ve kuruluşların, kamuoyunu ilgilendirmeyen ve sadece kendi personeli ile kurum içi uygulamalarına ilişkin düzenlemeler hakkındaki bilgi veya belgeler,

    Kurum ve kuruluşlar tarafından verilmesi uygun olmadığı yönünde karar verilen, görüş, bilgi notu, teklif ve tavsiye niteliğindeki bilgi veya belgeler,

    Tavsiye ve mütalaa talepleri,

    Ayrıca;

    Ayrı veya özel bir çalışma, araştırma, inceleme ya da analiz neticesinde oluşturulabilecek türden bir bilgi veya belge için yapılacak bilgi edinme başvurularına, kurum ve kuruluşlarca olumsuz cevap verilebilir.   

    Bununla birlikte; kurum ve kuruluşlarca yayımlanmış veya yayın, broşür, ilân ve benzeri yollarla kamuya açıklanmış bilgi veya belgeler bilgi edinme hakkı kapsamında değildir.

  • Bilgi Edine Hakkı Kapsamında İl Milli Eğitim Müdürlüğünden hangi bilgi ve belgeler talep edilebilir?

    Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Maarif Müfettişleri tarafından hazırlanan ve İlimize intikal eden; denetim, inceleme, soruşturma ve ön inceleme raporları ile İl Maarif Müfettişleri/muhakkikler tarafından hazırlanan inceleme, soruşturma raporları bilgi edinme hakkı kapsamından olup, bu türdeki bilgi ve belgeler Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile Bilgi Edinme Hakkı Kanunun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre Müdürlüğümüzden veya ilgili İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinden istenebilir.

  • Terör Örgütleriyle üyelik, mensubiyet veya iltisak nedeniyle kamu görevinden çıkarılanlar, bu hususlarla ilgili bilgi ve belge edinme talebinde bulunabilir mi?

    667 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınan Tedbirlere İlişkin Kanun Hükmünde Kararname ile 7145 ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen geçici 35-A maddesi gereğince; Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu değerlendirilen 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile bu Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinde belirtilenler hariç diğer mevzuata tabi her türlü kadro, pozisyon ve statüde (işçi dahil) istihdam edilen personel, ilgili kurum veya kuruluşun en üst yöneticisi başkanlığında bağlı, ilgili veya ilişkili bakan tarafından oluşturulan kurulun teklifi üzerine ilgisine göre ilgili bakan onayıyla kamu görevinden çıkarılanların bilgi edinme hakkı kapsamındaki bilgi ve belge talepleri, Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulunun  “Olağanüstü Hal KHK’ları Kapsamındaki Tedbir ve İşlemlerle İlgili Bilgi Edinme Başvuruları Hakkındaki 04/08/2016 tarih ve 2016/1 sayılı İlke Kararı” gereğince  Müdürlüğümüzce verilememektedir.

Ortaöğretim Hizmetleri Birimi

  • Ortaöğretim kurumlarında 1. ve2. nakil dönemleri hangi tarihleri yapılmaktadır?

    Yerleştirmeye esas 1.nakil başvuruları 10-14 Ağustos 2020  tarihleri arasında,2.nakil başvuruları 17-21 Ağustos 2020 tarihleri arasında e-Okul sistemi üzerinden yapılacaktır.

  • Okul pansiyonlarında parasız yatılı olarak nasıl kalabilirim?

    Pansiyonu olan okullar öncelikle  kendi öğrencilerinden parasız yatılılık şartlarını taşıyanları kontenjanları doğrultusunda kendi okul pansiyonlarına  yerleştirmektedir.Boş kontenjan kalması halinde, Öğrenci Nakil ve Yerleştirme Komisyonları pansiyonu olmayan okul öğrencilerinin nakil ve yerleştirme işlemlerini yapmaktadır.

  • Ortaöğretim kurmlarından mezun olup veya ara sınıflardan ayrılanlar belgelerini (mezuniyet belgesi,tasdikname) nereden alacaklardır?

    Mezun olduğu ortaöğretim kurumundan alabileceklerdir.

Özel Büro

  • Mebim sistemine başvuru yaparken nasıl bir yol izlemeliyiz?

    Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM) 4440632 telefon numarasını aramanız yeterli olup 3 iş günü içeerisinde cevap verilmektedir.

  • Açıkkapı sistemine başvuruyu nereden yapabiliriz?

    https://www.acikkapi.gov.tr  Adresinden Elektronik olarak ya da Valilik ve Kaymakamlıklarda bulunan Açık Kapı birimlerine yazılı olarak taleplerinizi iletebilirsiniz. Yapılan başvuruların süreç ve sonuç bilgileri kısa mesaj ile tarafınıza bildirilecektir.

  • Cimer sistemine başvuru yapmak için nasıl bir yol izlemek gerekir?

    cimer.gov.tr adresinden elektronik başvuru yapılabilir vaya 150 numaralı Doğrudan Cuhmurbaşkanlığı hattını arayabilirsiniz.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Birimi

  • Destek Eğitim odasında eğitim nasıl yapılır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin  "Destek eğitim odası" başlıklı 25.maddesinin a.fıkrasndaki  "Eğitim alacak öğrenciler, bu öğrencilere okutulacak dersler ile öğrencilerin alacağı haftalık ders saati BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda belirlenir. Bu planlama haftalık toplam ders saatinin %40’ını aşmayacak şekilde yapılır." ayrıca,  aynı Yönetmeliğin (ç) maddesinde belirtildiği şekilde;  Destek eğitim odasında öğrencilerin eğitim performansları dikkate alınarak bire bir eğitim yapılır. Ancak, BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda gerektiğinde eğitim performansı aynı seviyede olan öğrencilerle bire bir eğitimin yanında en fazla 3 öğrencinin bir arada eğitim alacağı grup eğitimi de yapılabilir.

  • Bir okulda birden fazla destek eğitim odası açılabilir mi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin  "Destek eğitim odası" başlıklı 25.maddesinin 1.fıkrasının (c) bendi gereğince, Destek eğitim alacak öğrenci sayısına göre okullarda birden fazla destek eğitim odası açılabilir.

     

  • Destek eğitim odası nasıl açılır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin  "Destek eğitim odası" başlıklı 25.maddesinin 1.fıkrasıındaki  "Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kademesinde eğitim veren okullarda tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren öğrenciler için il veya ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunun teklifi doğrultusunda il veya ilçe milli eğitim müdürlüklerince destek eğitim odası açılır." hükmü doğrultusunda destek eğitim odası açılır.

     

  • Destek eğitim odası hangi öğrenciler için açılır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin  "Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim" başlıklı 23.maddesinin (c) fıkrası gereğince,  Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim yapılan okullarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için uygun ortam düzenlemeleri yapılır ve destek eğitim odası açılır.

  • Öğrencilerin eğitsel değerlendirme ve tanılamaları ne zaman yapılır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin "Eğitsel değerlendirme ve tanılama esasları" 7.maddesi doğrultusunda; "Eğitsel değerlendirme ve tanılama, bireyin tüm gelişim alanlarındaki özellikleri ve akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaçları birlikte değerlendirilerek eğitimin her tür ve kademesindeki geçişlerde yapılır. Ayrıca bireylerin eğitim performansı ve eğitim ihtiyaçları doğrultusunda veli ya da okulun yazılı talebi üzerine gerektiğinde tekrarlanır."  hükmüne göre yapılır.

  • Evde eğitim hizmetinden hangi öğrenciler faydalanabilir?

    Zorunlu öğrenim çağındaki özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerden sağlık problemi  olan tüm öğrenciler yararlanabilir. Ancak;  Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin "Evde eğitim hizmeti" başlıklı 14.maddesinin  3.fıkrası gereğince, Mesleki ve teknik eğitim programlarının uygulandığı okullarda kayıtlı olan öğrencilerden sadece 9 uncu sınıf öğrencileri için evde eğitim hizmeti sunulur.

  • Evde eğitim hizmeti ne zaman verilebilir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin "Evde eğitim hizmeti" başlıklı 14.maddesinin (h) fıkrası doğrultusunda; Evde eğitim hizmeti hafta içi verilebileceği gibi hafta sonları da verilebilir.

  • Evde eğitim hizmetinde bilişim teknolojileri kullanılabilir mi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin "Evde eğitim hizmeti" başlıklı 14.maddesinin (ğ) fıkrası doğrultusunda; Evde eğitim hizmetinden yararlanan öğrencilere verilen eğitim hizmetleri, bilişim teknolojileri de kullanılarak desteklenir.

  • Evde eğitimde okula devam zorunluluğu varmıdır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin "Evde eğitim hizmeti" başlıklı 14.maddesinin (g) fıkrası doğrultusunda; Evde eğitim hizmeti süresince bu öğrencilerin okula devam zorunluluğu aranmaz ve devam zorunluluğu aranmamasına yönelik e-Okul Sisteminde işlem yapılır.

  • Evde eğitimde sınıf geçme nasıl olur?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin "Evde eğitim hizmeti" başlıklı 14.maddesinin (f) fıkrası doğrultusunda;  Bireylerin başarı değerlendirme sonuçları öğretmenler tarafından, öğrencinin kayıtlı bulunduğu okul yönetimine bildirilir. Sınıf geçme ve diğer işlemler, kayıtlı olunan okul yönetimi tarafından yürütülür.

     

  • Evde eğitimde başarı durumu nasıl değerlendirilir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin "Evde eğitim hizmeti" başlıklı 14.maddesinin (e) fıkrası doğrultusunda; Öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi, sorumlu olduğu eğitim programının uygulandığı okullardaki değerlendirme ölçütlerine göre yapılır. Okutulan derslerin puanları e-Okul Sistemine işlenir. Öğrenci okutulmayan derslerden muaf tutulur.

  • Bir öğrencinin evde/hastanede eğitim alabilmesi için ne yapması gerekir?

    1- Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin "Evde eğitim hizmeti" başlıklı 14.maddesinde belirtilen; "(1) Zorunlu öğrenim çağındaki özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerden sağlık problemi nedeniyle en az on iki hafta süreyle örgün eğitim kurumlarından yararlanamayacağı ya da yararlanması durumunda sağlığı açısından risk oluşturacağı en az birisi ilgili daldan olmak üzere üç uzman tabip tarafından düzenlenmiş Durum Bildirir Sağlık Kurulu Raporu’nda belirtilen öğrencilere velinin yazılı talebi ve Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu ile il veya ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunun planlaması doğrultusunda ders yılı içinde evde eğitim hizmeti verilebilir." hükmü doğrultusunda rapor, 

    2- Millî Eğitim Bakanlığı Evde Ve Hastanede Eğitim Hizmetleri Yönergenin "Eğitim hizmeti için gerekli belgeler" başlıklı 6.maddesinde; "(1)- Evde eğitim hizmeti verilebilmesi için;

    ...

    b) Veli başvuru dilekçesi,

    c) Öğrenci belgesi, 

    ç) Ev Ortamı Durum Tespit ve Değerlendirme Formu (EK-1),

    d) Veli Sözleşmesi (EK-2),

    e) Değerlendirme kurulu raporu gerekir.

    (2) Hastanede tedavi süresince eğitim hizmeti verilebilmesi için ilgili hekimin ve velinin onayının yer aldığı Öğrenci Kayıt ve Bilgi Formu (EK-4) gerekir." hükmü gereğince yukarıda sayılan belgeler ile birlikte Aksaray Rehberlik ve Araştırma Merkezine başvuru yapması gerekmektedir.

Özel Öğretim Hizmetleri Birimi

  • Kurucu, kurucu temsilcisi veya yönetim organlarında bulunan kişilerin Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında belirtilen terör örgütlerine ya da Millî Güvenlik Kurulunca Devletin millî güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti ya da iltisakının tespiti halinde nasıl bir işlem yapılacaktır?

    Kurucu, kurucu temsilcisi veya yönetim organlarında bulunan kişilerin Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında belirtilen terör örgütlerine ya da Millî Güvenlik Kurulunca Devletin millî güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti ya da iltisakının tespiti halinde süre verilmeksizin kurumun kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilecektir.

  • Bina, blok ve kat ilavesi yapmak suretiyle yerleşim planı ve kontenjan değişikliklerinde binanın başka bölümlerinde de incelenme yapmak gerekir mi?

    Bina, blok ve kat ilavesi yapmak suretiyle yerleşim planı ve kontenjan değişikliklerinde değişen bölümlerle birlikte ortak kullanılan alanlara da bakılarak kontenjan tespit edilecektir.

  • Özel motorlu taşıt sürücüleri kursları ile özel ulaştırma hizmetleri mesleki eğitim ve geliştirme kurslarının ilçeler arasında nakli yapılabilir mi?

    Özel motorlu taşıt sürücüleri kursları ile özel ulaştırma hizmetleri mesleki eğitim ve geliştirme kurslarının ilçeler arasında da nakli yapılamayacaktır.

  • Hangi kurumların devri yapılamayacaktır?

    İdari soruşturması bulunan veya kapatma teklifi getirilen kurumlar devredilemeyecektir.

  • Kurum devirlerinde bina tapu senedi istenecek mi?

    Kurum devrinde kira sözleşmesi ile birlikte bina tapu senedi de istenecektir. Ancak değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce açılmış kurumların devrinde, kurumun açılış başvurusundaki tapusu ile işlem yapılabilecektir.

  • Kurucu temsilcisinin kurumu devrinde kurumu devretme yetkisinin ne zaman alınmış olması gerekir?

    Kurum devri için yapılan başvurularda kurucu temsilcisinin kurumu devretme yetkisinin son bir ay içerisinde alınmış yönetim kurulu kararı olması şartı aranacaktır.

  • Özel öğretim kurumlarında kurum binasının hangi bölümlerinde güvenlik kamerası bulunamaz?

    Okul ve diğer kurumların derslik ve ders yapılan bölümler, öğretmenler odası, yönetici ve diğer çalışma/dinlenme odaları, rehberlik odası, kütüphane, spor salonu, yüzme havuzu, tuvalet lavabo, ibadethane ve benzeri birimlerin içini görecek şekilde güvenlik kameraları yerleştirilemez. 

  • Kurumlarda taşıma ve iletme sistemlerinin özellikleri nasıl olmalıdır?

    Binanın zemin katı dışında birden fazla katı bulunan kurumlarda veya binanın zemin katı dışında açılacak kurumlarda taşıma ve iletme sistemlerinin TSE'nin belirlediği standartlar ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının engeliler için belirlediği kat sınırı (üç kat), merdiven yapısı (Belgesinde “Döner Merdivenlerde Kullanılan" ibaresinin yer aldığı ve buna göre sınıflandırılan cihazların düz/sahanlıklı merdivenlerde kullanılmasında herhangi bir sakınca yok iken “Döner Merdivende Kullanılmayan” ibaresinin yer aldığı ve buna göre sınıflandırılan cihazlar spiral/dönerli merdivende kullanılmaz.) ve azami yük taşıma şartı (tekerlekli sandalye taşımayan merdiven tırmanma cihazlarında azami taşıma kapasitesi 130 kg ve tekerlekli sandalye taşıyan merdiven tırmanma cihazlarının azami taşıma kapasitesi 160 kg olacak şekilde) aranacaktır.

  • Kurucu isteğiyle eğitim ve öğretim faaliyetine ara veren kurumlarda görevine devam etmesi gereken personel var mıdır?

    Kurucu isteğiyle eğitim ve öğretim faaliyetine ara veren kurumlarda kurum müdürü görevine devam edecektir.

  • Kurumlara verilen idari para cezalarının ardından cezayı gerektiren aynı fiilin tekrarında nasıl bir yol takip edilecektir?

    Kanun ve Kanuna dayanılarak yürürlüğe konulan yönetmelik ve yönergelerde belirtilen hükümlere aykırı fiillerde bulunulması halinde kuruma idari para cezası verilecektir. İdari para cezası verilen fiilin kurumca tekrar işlendiğinin tespiti hâlinde idari para cezası arttırılarak uygulanacaktır. Aynı fiilin üçüncü defa tekrarında ise kurum açma izni ve iş yeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilecektir.(Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri için 652 sayılı KHK’nın 43 üncü maddesi dikkate alınacaktır.)

  • Kurum adlarında kısaltma kullanılabilir mi?

    Kurumlar, adlarını TDK kısaltmalar dizininde yer alan kısaltmalar hariç olmak üzere varsa kısaltmaları ile birlikte kullanabileceklerdir. Kurum adı ile birlikte kısaltmasının da kurum açma izni ve iş yeri açma ve çalışma ruhsatında belirtilmesi gerekmektedir. Kurumlar, tabela, reklam, ilan ve her türlü iş ve işlemlerinde sadece kurum adının yanında kısaltmasını da kullanabilecektir.

  • Özel öğretim kurumlarının gerçek kişi kurucularında, tüzel kişi kurucularının yönetim organlarında ve kurucu temsilcilerinde Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan kişilerin aynı fıkrada belirtilen şartları haiz olmadığının sonradan tespit edilmesi halinde nasıl bir işlem yapılacaktır?

    Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan kişilerin aynı fıkrada belirtilen şartları haiz olmadığının sonradan tespit edilmesi halinde kurumun, kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilecektir.

  • Ruhsatı harca tabi kurumların iş yeri açma ve çalışma ruhsatı bilgilerinde değişiklik olduğunda ruhsat harcının yatırıldığına dair belge istenecek midir?

    İş yeri açma ve çalışma ruhsatı bilgilerinde değişiklik olması durumunda ruhsatı harca tabi kurumlardan ruhsat değişikliği nedeniyle harcın yatırıldığına dair belge istenecektir.

  • Hangi kurumların kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatları valiliklerce düzenlenecektir?

    Özel okullar ve sosyal etkinlik merkezleri dışındaki tüm özel öğretim kurumlarının başvuruları valiliklerce incelenerek uygun görülenlere kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenecektir.

  • İdari para cezası almış olan kurucuların kurum açmak istemeleri halinde bu cezalarla ilgili neler yapmalıdır?

    İdari para cezası almış olan kişilerin kurum açmak üzere başvurmaları hâlinde, idari para cezasının ödendiğinin veya 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanuna göre tecil edilmiş ve/veya taksitlendirilmiş ya da özel kanunlara göre yapılandırılmış olup taksitlendirildiğinin belgelendirilmesinden sonra başvuruları işleme alınacaktır.

  • Bağımsız binası olmayan anaokullarının bahçe kullanım hakkına ilişkin hangi belgeler istenecektir?

    Tapu kütüğünde konut olarak kayıtlı bir ana taşınmazın bağımsız bölümlerinde açılacak anaokullarının bahçe kullanımı için kat maliklerinin tamamının oy birliği ile verecekleri muvafakat belgesi istenecektir.

  • Covid-19 salgını nedeniyle öğrencilerin okula gidemediği ve uzaktan eğitim yapıldığı tarihler arasında eğitim ücreti ödemesi yapılacak mı?

    Özel okullara kayıt yaptıran öğrencilerin ücret iş ve işlemleri, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin “Ücret Tespiti” başlıklı 53. üncü maddesi hükümleri çerçevesinde belirlenmektedir. Ayrıca Genel Müdürlük internet sayfasında yayımlanan özel okul kayıt sözleşmesi de öğrencinin okula kaydı esnasında öğrenci velisi ile okul idaresi arasında karşılıklı olarak imzalanmakta olup ücret ödemeleri sözleşme hükümleri çerçevesinde öğrencinin kayıtlı olduğu okula yapılmaktadır.

  • Özel okullar, sınavlara hazırlık amacıyla 8. ve 12. sınıf öğrencilerine yönelik deneme sınavı ile LGS ve YKS sınav provası yapabilirler mi?

    Bilim kurulunun değerlendirmeleri çerçevesinde Özel okullar, sınavlara hazırlık amacıyla Haziran ayı içerisinde deneme sınavı veya LGS ve YKS sınav provası yapılmasının uygun olmayacağı değerlendirilmektedir.

  • Özel okullar, sınavlara hazırlık amacıyla Haziran ayı içerisinde 8. ve 12. sınıf öğrencilerine yönelik, yüz yüze ve bireysel etüt çalışması yapabilirler mi?

    Bilim kurulunun değerlendirmeleri çerçevesinde okulların, 2019-2020 eğitim ve öğretim yılının sonuna kadar uzaktan eğitim vermeye devam etmesi ve 15 Ağustos'tan sonra telafi eğitimine başlaması uygun görüldüğünden, Haziran ayı içerisinde 8. ve 12.  sınıf öğrencilerine yönelik yüz yüze ve bireysel etüt çalışması yapılmasının uygun olmayacağı değerlendirilmektedir.

  • Özel okullarda yaz döneminde (eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yapılmadığı zamanlarda ) kısa süreli kurs, etüt ve yaz kursu gibi eğitim içerikli yaz okulu adı altında kültürel faaliyetler yapılabilir mi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 19 uncu maddesinin birinci fıkrasındaki “Kurum binaları, kuruluşlarına esas olan eğitim ve öğretim hizmetleri dışında başka bir amaçla kullanılamaz. Ancak, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yapılmadığı zamanlarda ücretli veya ücretsiz, kısa süreli geçici ve Kanun kapsamına girmeyen eğitim içerikli kültürel faaliyetler kaymakamlıktan veya valilikten izin alınarak yapılabilir.” hükmü çerçevesinde, korona virüs (Covid-19) pandemisi nedeniyle alınan tedbirler doğrultusunda, özel okullar YKS’den sonra 29 Haziran 2020 tarihinden itibaren il pandemi kurulu görüşleri de dikkate alınarak ve kontrollü sosyal hayat kurallarına uyularak bu tür faaliyetler yapabilecekler.

Sivil Savunma Birimi

  • Sivil Savunma Planı ve Tedbir Planı kaç yıl geçerlidir:

    Onaylı Sivil Savunma Planları  5 yıl geçerlidir.

  • Servisler Kaç Kişiden Oluşmalıdır?

    Kontrol merkezi ve Karargâh Servisi  en az 3 kişi kişi hesabıyla kurulur. En fazla 7 kişiden oluşur.

  • Sivil Savunma Planı ve Tedbir Planının Güncellenmesi nasıl olur?

    Sivil Savunma Planları her yıl güncellenecek ve sadece güncellenen sayfalar 3 nüsha halinde hazırlandıktan sonra bir nüshası okulun kendisinde kalacak (plan içerisindeki eski sayfalarla yeni yapılan sayfalar değiştirilmek suretiyle güncellenecek. ) diğer 1 nüsha İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilecek. İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri kendilerine gönderilen değişiklik sayfalarından bir nüshasını müdürlüklerinde alı koyarak (daha önce arşivinde bulunan onaylı planı güncellemek üzere) diğer nüshayı İl Milli eğitim müdürlüğüne göndereceklerdir. 

  • Sivil Savunma Planı ve Tedbir Planı Kaç suret hazırlanır?

    İlçe Kurumlarımız için Sivil Savunma Planı 2 suret hazırlanarak takımlar halinde  kapaklı dosyalara takılarak “GİZLİ” gizlilik derecesi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne göndereceklerdir. Bu planların onay sayfalarında Okul Müdürünün Onayı, İlçe Milli Eğitim, İl Milli Eğitim Müdürünün Onayı, Vali Onayı ve Bakanlık Onayı olacaktır. Planın onaylanma aşamasında; Plan İlçe Millî Eğitim Müdürü tarafından incelenecek, incelendikten sonra İl Millî Eğitim Müdürlüğüne gönderilecek, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Vali tarafından onaylanan planlar Bakanlık Makamına onaylanmak üzere gönderilecek. Bakanlık tarafından da onaylanan planın bir nüshası İl Millî Eğitim Müdürlüğünde, bir nüshası da planı hazırlayan kurumda muhafaza edilecektir.

Temel Eğitim Hizmetleri Birimi

  • Burs Ücretlerinin Ödeme Bilgilerine Nasıl Uluşabilirim?

    Kurum İşlemleri için e-Okul sisteminde Kurum İşlemleri/e Burs  Modülü/Burslu Öğrenci Bilgileri/Raporlar kısmından Burs Geçmişi Sorgulama sayfasından, öğrenci ve veli için ise Veli Bilgilendirme Sisteminde Burs Ödeme Bilgi Menüsünden burs ödeme bilgilerine erişim sağlanmıştır.

  • İlköğretim burs ücretleri ne zaman yatmaktadır?

    İlköğretim burs ücretleri her ayın 20'sinden sonra hesaplara aktarılmaktadır.

  • Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetleri nasıl olmalıdır?

    Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmeliğin 3 üncü maddesinin birinci, ikinci fıkralarında;"4 üncü maddede yer alan sınırlamalar dışında okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde kılık ve kıyafet serbesttir. 

    Öğrenciler, okul, sınıf ve şubelerde tek tip kıyafet giymeye zorlanamaz. Ancak, okul yönetimi ve okul-aile birliğinin koordinatörlüğünde, 4 üncü maddede yer alan sınırlamalara aykırı olmamak kaydıyla, velilerin yüzde ellisinden fazlasının muvafakati alınarak ilgili eğitim-öğretim yılı için okul kıyafeti veya kıyafetleri belirlenebilir. Bu fıkranın uygulanmasına dair usul ve esaslar Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan yönerge ile belirlenir." hükümleri kapsamında kılık kıyafet düzenlenmesi yapılmaktadır.Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a), (b), (c), (ç), (d) ve (e)  bentlerinde;Öğrenciler;a) Öğrenim gördükleri okulun arması ve rozeti dışında nişan, arma, sembol, rozet ve benzeri takılar takamaz.

    b) İnsan sağlığını olumsuz yönde etkileyen ve mevsim şartlarına uygun olmayan kıyafetler giyemez, 

    c) Yırtık ve delikli kıyafetler ile şeffaf kıyafetler giyemez,

    ç) Vücut hatlarını belli eden şort, tayt gibi kıyafetler ile diz üstü etek, derin yırtmaçlı etek, kısa pantolon, kolsuz tişört ve kolsuz gömlek giyemez.

  • Okul öncesi eğitim kurumlarına kayıt yaşı nedir?

    Milli Eğitim Bakanlığı  Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin beşinci fıkrasındaki “a) Anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 57-68 aylık çocukların kaydı yapılır. Okulun kayıt alanında ikamet eden ve bir sonraki eğitim ve öğretim yılında ilkokula başlayacak çocukların kaydı yapıldıktan sonra  fiziki imkânların yeterli olan anaokulu ve uygulama sınıflarına 36-56 aylık, ana sınıflarına ise 45-56 aylık çocuklar da kaydedilir.” “b) Bir grup oluşturabilecek kadar çocuk bulunmayan okullarda 36-68 aylık çocuklar aynı ana sınıfına kaydedilebilir.” “c)İlkokula kaydı bir yıl ertelenen ve bir önceki yıl okul öncesi eğitim almamış olan 69-71 aylık çocuklara, okul öncesi eğitim kurumlarına kayıtta öncelik tanınır.” hükümleri gereği okul öncesi eğitim kurumlarına öncelikli olarak “eylül ayı sonu itibarıyla 57-68 aylık” çocukların kaydı yapılır. Okulun kayıt alanındaki 57-68 aylık çocukların kaydı yapıldıktan sonra okulun fiziki imkânları yeterliyse yine büyük yaşlardan başlanarak 36 aya kadar olan çocukların da kaydı yapılabilir.

  • İlkokul ve ortaokullarda ders ve teneffüs süreleri ne kadardır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrasının (a) ve (b) bendinde;“Bir ders saati süresi 40 dakikadır. Okul yönetimince teneffüsler için normal eğitim yapılan okullarda en az 15 dakika, ikili eğitim yapılan okullarda ise en az 10 dakika süre ayrılır.

    Normal öğretim yapılan okullarda yemek ve dinlenme için en az 40, en çok 90 dakika süre verilir. Bu süre okul yönetimince okul çevresinin şartlarına göre düzenlenir, il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne bilgi verilir. İkili öğretim yapılan ilköğretim kurumlarında sabahçı ve öğlenci grup öğrencilerinin çıkış ve girişleri arasında en fazla 30 dakikalık süre ayrılır.” hükümleri doğrultusunda ders ve teneffüs süreleri düzenlemektedir.

  • İlkokullarda sınıf tekrarı yapılabilir mi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 31 inci maddesinin birinci fıkrasında;“İlkokullarda öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılmaması esastır. Ancak; istenilen yeterlik düzeyine ulaşamamış ilkokul öğrencilerine, velinin yazılı talebi üzerine, ilkokul öğrenimi süresinde bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarı yaptırılabilir. Okula hiç devam etmeyen öğrenciler ve ilkokul haftalık ders çizelgesindeki tüm derslerden puanı girilmeyen öğrenciler ile bu Yönetmeliğin 27 nci maddesinin beşinci fıkrasında belirtilen mazeretler dışında okula en az bir dönem devam etmeyen öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılır.” hükmü kapsamında ilkokulda sınıf tekrarı yapılmaktadır.

  • Okul öncesi eğitim kurumlarında kayıt ve aidat ücreti alınır mı?

    Milli Eğitim Bakanlığı  Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 67’inci maddesinde; “(1) Okul öncesi eğitim hizmeti resmi okul öncesi eğitim kurumlarında ücretsizdir. Ancak çocukların beslenme, temizlik hizmetleri ve eğitim programlarının uygulanmasına yönelik eğitim materyalleri için ücret alınır. Alınacak bu ücret, ücret tespit komisyonunca nisan ayında belirlenir.”

    Aynı Yönetmeliğin 68’inci maddesinde; “(3) Aylık ücret, velilerden istekleri dışında topluca tahsil edilmez. Belirlenen ücretin dışında kayıt için velilerden ayrıca ücret alınmaz.” “(4) Durumlarını belgelendirmeleri kaydıyla şehit, harp malulü ve muharip gazi çocukları ile okul öğrenci kontenjanının 1/10’u oranında yoksul aile çocuklarından ücret alınmaz. Bu durumlardan engelli olanlara öncelik tanınır.” ifadelerine yer verilmiştir.

     

    Bu açıklamalar doğrultusunda, devlet okullarına devam eden ve eğitim hizmeti dışında bir hizmet (beslenme, eğitim araç gereci, kırtasiye vb) almayan çocukların ailelerden ücret talep edilemez. Eğitim hizmeti dışında hizmet verilen çocuklarından alınacak ücreti ise her ilde Valilikler belirler. Belirlenen ücretler velilerin isteği dışında topluca tahsil edilmeye zorlanamaz. Okulun öğrenci sayısının 1/10’u oranında, duruları belgelendirilen yoksul aile çocuklarından ücret alınmaz. Valilikçe belirlenen ücretin haricinde başkaca adlar altında ücret alınamaz.

  • Okula başlama yaşı nasıl belirlenmektedir?

     1) Anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 57-68 aylık çocukların kaydı yapılır. Okulun kayıt alanında ikamet eden ve bir sonraki eğitim ve öğretim yılında ilkokula başlayacak çocukların kaydı yapıldıktan sonra fiziki imkânları yeterli olan anaokulu ve uygulama sınıflarına 36-56 aylık, ana sınıflarına ise 45-56 aylık çocuklar da kaydedilebilir.

    2) İlkokula kaydı bir yıl ertelenen ve bir önceki yıl okul öncesi eğitim almamış olan 69-71 aylık çocuklara, okul öncesi eğitim kurumlarına kayıtta öncelik tanınır.

    3) İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 69 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Ayrıca 66, 67 ve 68 aylık çocuklardan velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.

    4) Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 69, 70 ve 71 aylık olanları velisinin yazılı talebi bulunması halinde okul öncesi eğitime yönlendirir veya kayıtlarını bir yıl erteler."

  • Okullarda ders kitapları dışında yardımcı kaynak kullanılabilir mi?

    Okullarımızda ders kitapları dışında yardımcı kaynak kitap alınması ve kullanımı konusunda öğrencilerimizin zorunlu tutulmaması gerektiği İlimiz Okullarına gönderilen  resmi yazılarda belirtilmektedir. Okullarımıza gönderilen açıklamalarda ayrıca Bakanlığımızca hazırlanan ve kitap, haber, görsel, video, ses, dergi, doküman, yarışma, uygulama vb modüllerin bulunduğu, sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve doğru e-içerikleri sürekli geliştirilmeye devam eden ve öğretmen ve öğrencilerimizin hizmetine ücretsiz olarak sunulan EBA (http://www.eba.gov.tr)’yı kullanmaları gerektiği önerilmektedir.  Diğer taraftan, Bakanlığımızca 23 Ekim 2018 tarihinde kamuoyu ile paylaşılan ve 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde yer alan faaliyetler kapsamında öğrencilerimizin yardımcı kaynak ihtiyacını büyük ölçüde ortadan kaldıracak düzenleme ve çalışmalar da devam etmektedir.

  • İlkokul mezun belgesini nereden alabilirim?

    Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin “74 üncü maddesine göre;(1) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) İlkokul, ortaokul, ilköğretim okulunu 2012 yılından önce bitiren ve zamanında okuldan diplomasını alamayan veya kaybedenlerden; belgenin talep edildiği okulun bulunduğu ilde yaşayanlar okul müdürlüğüne, farklı bir ilde bulunanlar ise bulundukları il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne bir dilekçe ile şahsen başvurur. Başvuru yapılan il/ilçe millî eğitim müdürlüğü talebi gerçekleştirmek üzere ilgili il/ilçe millî eğitim müdürlüğü ile gerekli yazışmaları yapar. Okul müdürlüğünce, kayıtlara göre dilekçe sahibinin aldığı belge ve diploma ile başka bir okula yazılmadığı belirlendikten sonra, dilekçenin altına veya arkasına, onaylı Diploma Kayıt Örneği EK-14 verilir. Durum, o döneme ait diploma defterine veya öğrenci kütük defterine işlenir. 

  • Okula yeni kayıt için hangi bilgi/ belge talep edilir?

    Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Kanununa göre kayıt işlemi, 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümlerince oluşturulan “ulusal adres veri tabanındaki adres bilgileri esas alınarak, e-Okul sistemi üzerinden yapılır. Kayıt işlemleri sırasında herhangi bir belge talep edilmez.” hükmü kapsamında yapılmış olup öğrencilerin adreslerine göre hangi okullara kayıtlarının yapıldığını Bakanlığımızın e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi internet sayfası üzerinde "https://e-okul.meb.gov.tr/" öğrencilerinin T.C. kimlik numarası ve doğum tarihi ile sorgulama yapılabilmektedir. e-Okul Yönetim Bilgi Sisteminde ilan edilen okula kesin kayıt işlemi okul yönetimince yapılacaktır.

  • Adrese dayalı okul kayıt işlemleri nasıl yapılmaktadır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkralarında;“Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında yeni kayıtlar, temmuz ayının ilk iş gününde başlar. Kayıt işlemi, 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümlerince oluşturulan ulusal adres veri tabanındaki yerleşim yeri adres bilgileri esas alınarak, e-Okul sistemi üzerinden yapılır. Kayıt işlemleri sırasında veliden herhangi bir belge talep edilmez.Okul yönetimi, öğrenim çağında olup nüfus kaydı bulunmayan çocukları 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı düzenlenmesi için nüfus müdürlüğüne bildirir ve Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası temin edilen öğrencilerin kesin kayıtlarını e-Okul sistemi üzerinden yapar.Yabancı uyruklu olup İçişleri Bakanlığınca verilen belge ile kimlik numarası edinen çocukların kayıtları bu kimlik belgesinde bulunan bilgilere göre yapılır. Türk vatandaşlığına kabul işlemleri devam eden çocukların Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası edinmelerinin ardından e-Okul sisteminde kimlik numarası güncellenir.

Yüksek Öğretim ve Yurt Dışı Eğitim Birimi

  • Yurtdışında yaşayanların Türkiye'ye gitmeden denklik yapabilmeleri mümkün müdür?

    İlgili ülkedeki Türk Dış Temsilciliğinde eğitim müşavirliği/ataşeliği bulunması durumunda Türkiye’ye gelmeden de denkliği yapılabilmektedir.

  • Öğrenim belgelerinin fotokopisi ile denklik başvurusu yapılabilinir mi?

    Denklik başvurusu öğrenim belgelerinin sadece asılları ile yapılabilmektedir.

  • "Uluslararası koruma başvuru sahibi kimlik belgesi" olan kişilere Seviye Tespit Sınavı yapılır mı?

    Uluslararası koruma başvuru sahibi kimlik belgesi olan kişilere Seviye Tespit Sınavı yapılabilir.

  • Denklik işlemi hangi kimlik belgelerine düzenlenir?

    Kimlik belgesi, ikamet izin belgesi, geçici koruma belgesi, uluslararası koruma başvuru sahibi kimlik belgesi, uluslararası koruma statü sahibi kimlik belgesi, vatansız kişi kimlik belgesi ve pasaport belgelerinden herhangi biri ile yapılabilir.

  • Suriye'den gelen ara sınıf veya lise mezunu sayılan belgelerin onayı nasıl yapılmaktadır?

    Gaziantep ilinde bulunan Geçici Suriye Hükümeti tarafından belgeler onaylatıldıktan sonra kapalı zarf içinde ilgili denklik merkezine teslim edilir.

  • Ara sınıflardan nasıl bir onay istenir?

    Ara sınıflara denkliği yapılacaklar için yurt dışındaki okullardan veya Türkiye’deki büyükelçiliklerce açılmış okul ve milletlerarası ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullardan aldıkları geçmiş yıllara ait orijinal olarak sunulan ıslak imzası ve soğuk damga mührü olan karne, transkript veya ayrılma belgesi yeterlidir.

  • Mezuniyet belgeleri için nasıl bir onay istenir?

    Mezun durumda olanlar için Apostil, Apostil olmadığı durumlarda eğitim bakanlığı, dışişleri bakanlığı ya da büyükelçilik onaylı diploma/diploma almaya hak kazandığına dair belge istenmektedir.

  • Denklik işlemi için istenecek belgeler nelerdir?

    Denklik işlemi için başvuruda bulunanlarca, e-Denklik modülü üzerinden Denklik Belgesi Alacaklar İçin Başvuru Formu (EK-1) doldurulur, aşağıdaki belgelerin aslı ve birer fotokopisi forma eklenir:

    a) İlköğretim okullarına denkliği yapılacak olanlar için yurt dışındaki okullardan, yabancı uyruklu olup Türkiye’deki büyükelçilikler tarafından açılmış okullardan ve milletlerarası ilköğretim ve bünyesinde ilköğretim bulunan ortaöğretim düzeyindeki özel okullardan aldıkları son yıla ait onaylı karne, ayrılma belgesi veya varsa diploma.

    b) Ortaöğretim kurumlarından 9 uncu sınıfa denkliği yapılacak olanlar için ilköğretim diploması ya da ilköğretimi bitirdiğine dair belge; ara sınıflara denkliği yapılacaklar için yurt dışındaki okullardan veya Türkiye’deki büyükelçiliklerce açılmış okul ve milletlerarası ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullardan aldıkları geçmiş yıllara ait karne, transkript veya ayrılma belgesi.

    c) Öğreniminin tamamını veya bir kısmını uzaktan öğretim yolu ile yapmış ve ara sınıfa kayıt yaptıracak olanlar için transkript veya öğrenim belgesi.

    ç) Mezun durumda olanlar için Apostil, Apostil olmadığı durumlarda eğitim bakanlığı, dışişleri bakanlığı ya da büyükelçilik onaylı diploma/diploma almaya hak kazandığına dair belge.

  • Denklik Nedir?

    Yurt içinde milletlerarası ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki özel öğretim kurumları ve büyükelçiliklerce açılmış okullar ile yurt içi ve yurt dışındaki ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarından alınan belgelerin ülkemizde hangi sınıf, alan, dal veya bölüme eş değer olduğunun tespit edilme işlemine denklik denir.

Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Sanayi Mahallesi, Kapadokya Bulvarı, No 47, Ek Valilik 3 Nolu Hizmet Binası, 68100, AKSARAY - (382) 213 68 40, 213 68 41, 213 212 00 12

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.